voorbereidingen zijn in volle gang - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van fam klauwers - WaarBenJij.nu voorbereidingen zijn in volle gang - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van fam klauwers - WaarBenJij.nu

voorbereidingen zijn in volle gang

Door: rutger

Blijf op de hoogte en volg fam

01 Augustus 2016 | Nederland, Utrecht

Vandaag is het officieel de eerste dag van ons nieuwe avontuur. Jeske en ik hebben al meerdere jaren de wens om ons tijdelijk te onttrekken aan de ratrace van onze moderne maatschappij.
Voor ons begon deze onderneming concreet te worden toen duidelijk werd dat Jeske na haar opleiding als anesthesist een baan kon krijgen in Canada. Dit gaf het ultieme excuus om onszelf vrij te plannen voor een lange reis. Hoe mooier deze reis te beginnen door terug te gaan naar de basis. Met minimale middelen, los van alle verplichtingen: een reis op de fiets, overgeleverd aan wat de weg je brengt.
Onze reis naar Santiago was er niet geweest zonder mijn vader, hij heeft mijn kampeergenen van jongs af aan gestimuleerd en ons aangestoken met het fiets virus. Deze reis wordt extra bijzonder doordat mijn vader in mei 2015 plotseling, na een fietstocht, in zijn slaap, onbegrijpelijk en veel te vroeg is overleden. Hij had deze reis al meerdere keren gefietst en de ervaringen van zijn camino opgeschreven. Met deze reis zullen we onszelf dan ook een beetje onderdompelen in zijn aanwezigheid.
Het feit dat 2500 km fietsen met een kind gestoord lijkt, spreekt ons alleen maar aan. We houden beide van een fysieke uitdaging. Dagelijks lichamelijk bezig zijn, in het groen, buiten, de ruimte, de ontspanning die inspanning met zich meebrengt is een andere wereld dan ons huidige bestaan. We verwachten dan ook zware en misschien wel minder leuke momenten maar hopen hierdoor ook meer te kunnen genieten van de goede momenten.
Leuk om te merken is dat ik duidelijk meer voorbereid ben dan anders. Waar ik vroeger een dag voor vertrek eens na ging denken over welke spullen ik bij elkaar moet zoeken heb ik nu al diverse boekjes gelezen en liggen de spullen nu al weken klaar. De pelgrims-paspoorten zijn reeds opgehaald en er is zelfs al nagedacht over de terugreis. Ik kan me de komende weken bezig houden met de verhuizing, in afwachting van de nodige papieren voor de emigratie naar Canada en het afsluiten van Jeske haar opleiding.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam

Dit is het reisboek van de fam Klauwers (rutger/ jeske/ sabijn)

Actief sinds 24 Juli 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 7927

Voorgaande reizen:

24 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

24 Juli 2016 - 01 December 2016

Santiago de compestella

Landen bezocht: